مسأله این است که: جلال آل احمد چه سهمی در شکل گیری تحقیقات و مطالعات اجتماعی – فرهنگی در ایران داشته است؟ برای پاسخ به این سؤال طرح سؤالهای دیگر ضروری است: آیا جلال آل احمد یک محقق اجتماعی است یا یک پژوهشگر صرف است یا نوسنده ای است در حوزه های متعدد پدیده های اجتماعی؟ سهم او در این حوزه‘ در حد یک بنیانگذار است یا صرفاً در یکی از عرصه های مطالعات و تحقیقات اجتماعی سهم داشته است؟ این عرصه کدام است؟ آیا مربوط به مطالعات فرهنگی است یا در قلمرو محدودی از حوزه غرب شناسی؟ آیا او در عرصه روش شناسی و به کارگیری روشهای تحقیق و بررسی نیز نقش آفرین بوده است؟
با طرح سؤالهای فوق‘ مقاله حاضر در پی این مطلب است که آیا جلال آل احمد را می توان محقق اجتماعی دانست یا خیر؟ و اینکه جلال در مطالعات فرهنگی – اجتماعی ایران به لحاظ موضوع‘ روش‘ بینش و تجزیه و تحلیل یا پردازش داده ها تا چه اندازه سهیم است.
ارمکی, تقی آزاد, & خانقاه, اصغر عسکری. (1377). سهم جلال آل احمد در شکل گیری پژوهشهای فرهنگی و اجتماعی ایران
(پژوهشی در جامعه شناسی و مردم شناسی ادبیات). نامه علوم اجتماعی, 11(11), -.
MLA
تقی آزاد ارمکی; اصغر عسکری خانقاه. "سهم جلال آل احمد در شکل گیری پژوهشهای فرهنگی و اجتماعی ایران
(پژوهشی در جامعه شناسی و مردم شناسی ادبیات)", نامه علوم اجتماعی, 11, 11, 1377, -.
HARVARD
ارمکی, تقی آزاد, خانقاه, اصغر عسکری. (1377). 'سهم جلال آل احمد در شکل گیری پژوهشهای فرهنگی و اجتماعی ایران
(پژوهشی در جامعه شناسی و مردم شناسی ادبیات)', نامه علوم اجتماعی, 11(11), pp. -.
VANCOUVER
ارمکی, تقی آزاد, خانقاه, اصغر عسکری. سهم جلال آل احمد در شکل گیری پژوهشهای فرهنگی و اجتماعی ایران
(پژوهشی در جامعه شناسی و مردم شناسی ادبیات). نامه علوم اجتماعی, 1377; 11(11): -.