ORIGINAL_ARTICLE
بازار پیام و آینده ارتباطات میان فرهنگی
https://jnoe.ut.ac.ir/article_19506_15b39660dce06a3c9ed94acbdcf502e7.pdf
2008-07-22
ارتباطات میان فرهنگی
دهکده جهانی
بازار پیام
زبان
مهدی محسنیان
راد
84857118
1
LEAD_AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
تحصیلات، رسانهها و آگاهیها
این مقاله در پی پاسخ بدین پرسش است که آیا استفاده از رسانههای جمعی به ویژه تلویزیون که رسانهای بسیار پرپوشش و سهلالوصول است میتواند شکاف آگاهی در میان گروههای دارای پایگاه اجتماعی اقتصادی متفاوت را کاهش دهد؟ طبق نظریه شکاف آگاهی، اقشار بالاتر سریعتر از اقشار پایینتر اطلاعات پخششده از طریق رسانههای جمعی را کسب میکنند و شکاف آگاهی بین اقشار بالا و پایین کاهش نمییابد. تحقیقات متعددی در کشورهای دیگر این نظریه و فرضیات آن را آزمون کردهاند اما در ایران تاکنون بدان پرداخته نشده است. به این منظور در اینجا فرضیههای آزمونپذیری از نظریه مذکور استنتاج شده است تا در پرتو دادههای تجربی در ایران به سؤال فوق پاسخ داده شود.
https://jnoe.ut.ac.ir/article_19507_1c1ae1dde9add6553695491ba41632f2.pdf
2008-07-22
شکاف آگاهی
رسانههای جمعی
تلویزیون
تحصیلات
پایگاه اجتماعی اقتصادی
هوشنگ
نایبی
16126639
1
AUTHOR
علی رضا
دهقان
98257858
2
AUTHOR
سعید معید
فر
27997764
3
LEAD_AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
فردگرائی جدید و تلفن همراه: تکنولوژی فردگرائی و هویت
موبایل نه صرفا بعنوان یک تکنولوژی جدید مخابراتی، بلکه به عنوان یک صنعت همه رسانه ای فرد مورد توجه مطالعات فرهنگی قرار می گیرد. فردگرائی پدیده ای است که محصول تحولات مربوط به حوزه فهم، تجربه اجتماعی و توسعه تکنولوژی های ارتباطی است که ابزار مند شدن آن با موبایل، وجوه جدیدی از فهم فردیت را بازتولید کرده است. این سئوال جدی مطرح است که آیا تا کنون تجربه فردی و در عین حال تجربه های اجتماعی فرد با "تکنولوژی فردی"، ابزارمند شده است یا خیر؟ به نظر می رسد همه صنایع ارتباطی قبلی ضمن فردی بودن، به حوزه فردی فرد استقلال نمی بخشیده و بستر توسعه فردی را فراهم نمی کرده است. موبایل مهمترین تکنولوژی فردی است که ضمن ایجاد "خلوت مستقل فردی" رابطه اجتماعی فرد را در یک بستر شبکه ای معنا دار کرده است و می توان از آن تعبیر به "تکنولوژی همه رسانه ای فردی" نمود.در این مقاله ابتداء نگاه مفهومی و نظری خواهیم داشت به جنبه های فردی و هویتی موبایل و سپس با نگاه به عناصر توسعه فردی موبایل به تحلیل مطالعه موردی که نگارنده در خصوص ارتباط موبایل با هویت فردی و زندگی روزمره داشته است، پرداخته خواهد شد. در بخش دوم مقاله ابعاد کمی مطالعه منعکس می شود و در بخش سوم نتایج کیفی تحیق در قالب جنبه های شخصی و خصوصی موبایل مورد بحث قرار خواهد گرفت
https://jnoe.ut.ac.ir/article_19508_c487220625cb6eaed2cacc4ba53032dc.pdf
2008-07-22
تلفن همراه
فردیت
هویت فردی
رضا
عاملی
44876451
1
AUTHOR
سعید رضا
عاملی
44521822
2
LEAD_AUTHOR